Prostredie školy, kolektívy mladých ľudí s mimoriadne citlivou optikou vnímania problémov, je často učebnicovým príkladom modelových situácii riešenia konfliktov predstáv, názorov, postojov či záujmov. Niet vari kolektívu mladých ľudí, v ktorom by so železnou pravidelnosťou nevznikol niektorý z konfliktov.
Počínajúc intrapersonálnym, teda vnútorným, osobným konfliktom jednotlivca, ktorý môže, ale nemusí prerásť do klasického interpersonálneho, ale v neskoršej fáze aj skupinového, či medziskupinového konfliktu. Kolektív mladých ľudí sa tak stane bojiskom, či arénou, a štúdium, lepšie povedané koncentrácia na štúdium ide bokom. Nehovoriac o výsostne individuálnej reakcii jednotlivca na konfliktnú záťaž, od bežnej až po extrémnu.
Nie každý mladý človek je totiž schopný riešiť konflikt tzv. spontánnou remisiou, teda z vlastných rezerv, skôr bude potrebovať pomoc z vonkajšieho prostredia.Špecializovaní mediátori, ktorí majú skúsenosti s podobnými projektami o.i. na stredných školách v Prievidzi a Starej Turej pripravia projekt pre školské zariadenie požadovaného typu, vrátane možnosti súbežnej rovesníckej (peer) mediácie z radov žiakov/študentov.