Segment mediácie s výraznými špecifikami a individuálnymi aplikačnými nástrojmi s širokým využitím.
Počínajúc riešením sporov medzi pacientom, resp. jeho rodinnými príslušníkmi a poskytovateľom zdravotných služieb, cez riešenie interpersonálnych a skupinových konfliktov v zdravotníckom zariadení, až po spory medzi manažmentom a inštitúciami, resp. firmami (dodávatelia, zdravotné poisťovne, zriaďovatelia), ktoré participujú na chode zdravotníckeho zariadenia. Mediácia so svojim princípom win-win, na rozdiel od súdneho konania, ponúka optimálne riešenie pre obidve strany a súčasne zachováva vzťahy do budúcnosti, poskytuje individuálnu satisfakciu pacientovi a reflektuje prípadne chyby zo strany zdravotníckeho personálu.
Dôležitým momentom v aplikácii mediácie v zdravotníckom zariadení je prevencia a predchádzanie konfliktov v zdravotníckom zariadení o.i. skvalitnením komunikácie s pacientom, nastavením vertikálnej komunikácie medzi manažmentom zdravotníckeho zariadenia a zamestnancami, resp. horizontálnej komunikácie medzi zamestnancami navzájom.